Tα τελευταία χρόνια τα ταξίδια bleisure εξελίσσονται σε δυναμική τάση, καθώς προσφέρουν μια πιο ισορροπημένη και ευχάριστη ταξιδιωτική εμπειρία, συνδυάζοντας τα επαγγελματικά ταξίδια με δραστηριότητες αναψυχής. Καθώς όλο και περισσότεροι αναγνωρίζουν τα πλεονεκτήματα της συνύπαρξης της εργασίας και της διασκέδασης, αυτή η νέα τάση κερδίζει έδαφος, καθοδηγούμενη τόσο από τις επιθυμίες των εργαζομένων όσο και από τις πρωτοβουλίες των εργοδοτών.
Τι είναι τα ταξίδια bleisure;
Ο όρος Bleisure, ένας συνδυασμός των λέξεων «business» και «leisure», αναφέρεται στην επέκταση των επαγγελματικών ταξιδιών ώστε να συμπεριλαμβάνουν προσωπικό χρόνο για εξερεύνηση, χαλάρωση ή ψυχαγωγία. Αυτή η υβριδική προσέγγιση μετατρέπει τα επαγγελματικά ταξίδια σε μια πιο ικανοποιητική εμπειρία για τους εργαζομένους, ενώ παράλληλα προσφέρει απροσδόκητα οφέλη και για τις εταιρείες.
Γιατί το Bleisure γνωρίζει μεγάλη άνθηση;
Οι μεταβαλλόμενες προτιμήσεις:
Το 78% των millennials προσθέτουν σκόπιμα προσωπικό χρόνο στα επαγγελματικά ταξίδια (πηγή: Chase).
Το 74% των συχνών επαγγελματικών ταξιδιωτών επιθυμούν να υπάρχει προϋπολογισμός για ψυχαγωγία στις εταιρικές πολιτικές ταξιδιών (πηγή: Mezi).
Οικονομικό ώφελος:
Οι εταιρείες επωφελούνται από τις εκπτώσεις για τη διαμονή το Σάββατο, οι οποίες μειώνουν το κόστος, ενώ παράλληλα ενισχύουν το ηθικό των εργαζομένων.
Ο ελεύθερος χρόνος συμβάλλει στην αύξηση της ικανοποίησης των εργαζομένων και βοηθά στην προσέλκυση κορυφαίων ταλέντων.
Υποστηρικτικές τάσεις του κλάδου:
Οι αεροπορικές εταιρείες και οι ταξιδιωτικοί πράκτορες προωθούν το bleisure μέσω προσφορών παρατεταμένης διαμονής.
Η απομακρυσμένη εργασία και τα ευέλικτα ωράρια καθιστούν τον συνδυασμό εργασίας και αναψυχής ευκολότερο από ποτέ.
Ευκαιρίες επιχειρηματικής ανάπτυξης:
Οι εργαζόμενοι με επιλογές bleisure είναι πιο πιθανό να αποδεχτούν προσφορές εργασίας, ακόμη και με χαμηλότερους μισθούς (πηγή: Booking.com).
Ποιοι είναι οι ταξιδιώτες bleisure; Τα ταξίδια bleisure προσελκύουν ένα ευρύ φάσμα επαγγελματιών:
Millennials (25-34 ετών): Η μεγαλύτερη δημογραφική ομάδα που οδηγεί αυτή την τάση.
Μεσαία διευθυντικά στελέχη (36-54): Συχνά προέρχονται από τον τομέα της τεχνολογίας, με έσοδα περίπου 80.000 δολαρίων ετησίως.
Ψηφιακοί νομάδες και επιχειρηματίες: Ελεύθεροι επαγγελματίες και εργαζόμενοι εξ αποστάσεως που συνδυάζουν απρόσκοπτα εργασία και ταξίδια.
Ομαδικά Retreats: Εταιρικές ομάδες που συνδυάζουν συναντήσεις εργασίας με κοινές εμπειρίες αναψυχής.
Ενδιαφέρον στατιστικό στοιχείο: Οι ταξιδιώτες bleisure είναι κυρίως άνδρες, με το 70% των ταξιδιών που σχετίζονται με την εργασία να προέρχονται από άνδρες, ενώ οι γυναίκες αποτελούν το υπόλοιπο 30%.
Πώς να στοχεύσετε στους ταξιδιώτες Bleisure
Για να προσεγγίσουν αποτελεσματικά αυτή την αναπτυσσόμενη αγορά, οι επιχειρήσεις πρέπει να κατανοήσουν τις προτεραιότητες των ταξιδιωτών αναψυχής:
Βολικά και ευέλικτα δρομολόγια: Προσφέρετε εξατομικευμένα ταξιδιωτικά πακέτα που συνδυάζουν επαγγελματικές υποχρεώσεις και προσωπικό χρόνο για αναψυχή.
Διαμονή και ανέσεις: Δώστε έμφαση σε καταλύματα που παρέχουν χώρους εργασίας, αξιόπιστο WiFi και εύκολη πρόσβαση σε πολιτιστικά αξιοθέατα.
Επιμελημένες εμπειρίες: Ενσωματώστε μοναδικές δραστηριότητες αναψυχής, όπως τοπικές περιηγήσεις ή θεραπείες ευεξίας, για να ενισχύσετε την ταξιδιωτική εμπειρία.
Προγράμματα πιστότητας: Προσφέρετε αποκλειστικά προνόμια για μεγαλύτερης διάρκειας διαμονές ή συνδυασμένα πακέτα για επαγγελματικά ταξίδια και αναψυχή.
Αποτελεσματικό μάρκετινγκ: Δώστε έμφαση σε καμπάνιες που αναδεικνύουν την ισορροπία μεταξύ παραγωγικότητας και χαλάρωσης.
Το μέλλον των ταξιδιών αναψυχής:
Με την εργασία εξ αποστάσεως να αυξάνεται και τη σημασία της ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής να ενισχύεται, τα ταξίδια bleisure είναι έτοιμα να “απογειωθούν”. Προσφέρουν στις εταιρείες έναν οικονομικό τρόπο για την ενίσχυση της ικανοποίησης των εργαζομένων, ενώ ταυτόχρονα δημιουργούν νέες ευκαιρίες για τον ταξιδιωτικό τομέα. Οι επιχειρήσεις που αναγνωρίζουν και προσαρμόζονται σε αυτή την τάση αναμένεται να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο διαρκώς μεταβαλλόμενο ταξιδιωτικό τοπίο